Lawenda


Mój ogród ma dopiero 2 lata. Czeka mnie w nim jeszcze ogrom pracy, ale już tętni życiem.

Uwielbiam spędzać czas przy dłubaniu w grządkach, odchwaszczaniu, nasadzaniu, przycinaniu…

Aczkolwiek w tym sezonie miałam skrajnie mało czasu na zabawę w ogród – jako że moja L  jest bardzo żywiołowym dzieckiem to niezbyt podobało jej się jak oddawałam się tej rozrywce.

Upały słabną więc teraz L spędza sporo czasu w piaskownicy to jest szansa na więcej prac ogrodowych, aby docelowo stworzyć ogród moich marzeń…


Dzisiaj tematem przewodnim jest LAWENDA. 


Moja miłość do lawendy trwa od dawna i pozostaje niezmienna. Marzy mi się wycieczka do Prowansji na prawdziwe pola lawendowe…

Ale póki co muszę zadowolić się zbiorami z własnych krzaczków – na chwilę obecną mam ich 6.


Z ususzonej lawendy oprócz przewiązanych  bukietów powstały także pachnące woreczki do szafy, tonik lawendowy oraz lawendowa sól do kąpieli. 




Ach… jakże piękny zapach unosi się w domu… A jak pięknie pachną mi ręce...


Tonik lawendowy

Właściwości:

Usuwa nadmiar sebum, a także doskonale oczyszcza pory i łagodzi podrażnienia.

Sam zapach lawendy koi nerwy, łagodzi napięcie mięśni.

Wykonanie:

3 łyżki suszonej lawendy (nadają się także liście) zaparz szklanką (250ml) wrzątku. *

Przykryj i zaparzaj przez 20 min. Po czym przecedź.

Ostudzony napar przelej do ozdobnej buteleczki.

Jeśli tonik ma być mocno oczyszczający dodaj łyżeczkę octu jabłkowego. 



Lawendowa sól do kąpieli

Właściwości:

Odświeża, relaksuje, działa łagodząco na skórę, idealna terapia relaksująca.

Wykonanie:

0,5 kg gruboziarnistej soli morskiej, 3-4 łyżki suszonej lawendy

Do ozdobnego słoiczka/ pojemniczka wsypujemy na przemian sól i pokruszoną ususzoną lawendę.

Zamieszać. Dla zwiększenia intensywności aromatu można dodać kilka kropel olejku lawendowego, Geranium lub Eukaliptusa – pięknie łączą się z zapachem lawendy.

Wówczas nadamy naszej soli właściwości antyseptyczne i detoksykujące. 




A w jaki sposób wy wykorzystujecie lawendę?

CONVERSATION

0 komentarze:

Prześlij komentarz